New release – Derrick Baleze – Prairie, Maison, Campagne

After some years of silence, FF HHH is back with an old/new release of Derrick Baleze.

The album ‘Praire, Maison, Campagne’ was recorded in 2009. Some parts in Brussels in a park, some during some holidays in France and finally some at home. It is mostly voice/classical guitar but also voice/el. guitar/drum machine and some mics in the wind.

It is available on bandcamp and it is free or more.

The link: https://ffhhh.bandcamp.com/album/praire-maison-campagne

Upcoming album(s)

(in red update from 16-Feb-2015)

Two albums were recorded in Octobre 2014. (Actually one album)

First, “Sacrifices odieux revisited”. It will be released by FF HHH on cassette. It is the re-edition of the album Sacrifices odieux, re-recorded plus 6 extra songs. (Yes, the first release was a 4-title EP). Mastering by Aymeric de Tapol and artwork by Pierre-Yves Billet. Street date should be for end of december 2014. (Release is for mid-March and it is a co-release by FF HHH & Cheap Satansim Records)

Second, the album “Songs of love and heat”. It is re-recorded. Now, it is good. It will still be released by Matamore with Carl Roosens doing the artwork and Joachim Glaude for the mastering. Album will be available on LP in March/April 2015. (The recording was again not good. The album is on-hold. It should be released in two steps. LP+digital or LP+CD)

Concerts to come

CONCERT – Jesus is my son – 14-Nov-2014

Jesus is my son will play this friday at Micro Marché (Quai à la Houille 9/ Steenkoolkaai 9), 1000 Région de Bruxelles. Vernissage (don’t know the word in English) of the exposition of Fabrice Toussaint.

Link: http://en.micromarche.com/

Information:(in French)
Concert de Jesus is my son:
__Vendredi
____20h00
______Concert qui mélangera
________Le borinage (textes repris d’un reportage)
__________Les sacrifices odieux (Album à venir prochainement)
____________L’amour (Album sur matamore pour mi-début 2015)
______________Le concert sera long.
________________Le temps d’admirer les peintures.

CONCERT – Jesus is my son – 21-Nov-2014
Concert at maisan des musiques (Bruxelles) with AMEN DUNES (From USA d’Amérique)

New website, bandcamp and next release

RELEASES

Long time ago since the last release. Yes, this is true reality.
I hope things will start again. If you are interested in a digital release. Drop me a line.
In December, there will be the first cassette release: Jesus is my son – Sacrifices Odieux (revisited)
It is the re-edition of the first release of Jesus is my son. All songs were re-recorded and some extras songs added.

BANDCAMP

Some of the catalog is available on bandcamp. I do my best to put some other releases when I find the time for.

It is here: http://ffhhh.bandcamp.com/

Also, old website is the new website since the previous new website did not work anymore.
here: http://www.ffhhh.be/label/

Jesus is my son – New album(s)

I’m working on the new album of Jesus is my son. Actually two albums are in preparation. The first is almost done. For the second, nothing is clear but it will be different. The first album should be released end 2013.

A split with a special cover is on the way too.

More info soon.

Review – Cumulative Trauma Disorder – S/T – Ether Real

Ether Real – Fabrice Allard– 29/05/2012 – link

Cumulative Trauma Disorder est un duo belge formé en 2010 par Chris et Fabrice, tous deux marqués par des influences 80s, tendance post-punk, indus et no-wave. Le nom de leur formation correspond à une maladie provoquée par l’accumulation de gestes répétitifs, que l’on retrouve généralement en français sous l’appellation “troubles musculosquelettiques”. C’est aussi la base même de leur travail puisque les neufs titres de cet album ont été composés lors de sessions improvisées lors desquelles les deux hommes appliquaient une gestuelle répétitive, générant autant de Trauma.

L’album est donc composé de 9 pistes de 4 à 7mn chacune, simplement affublées d’un numéro reflétant l’ordre dans lequel elles ont été enregistrées. Le duo possède un ton bien affirmé, sans concession, qui ravira les amateurs de musiques électroniques industrielles. De vieilles machines analogiques sont prises de pulsations qui donnent le tempo, d’autres poussent des cris monstrueux, le tout étant donc par un minimalisme lié à répétition des gestes (Trauma III).
L’ensemble du disque est extrêmement cohérent : mêmes machines et procédé de composition clairement défini permettent de canaliser la création et de garantir une certaine homogénéité. Aussi sur chaque morceau la différence va se faire sur le choix des sonorités, plus ou moins agressives, sur le nombre de strates sonores, et sur le tempo, tantôt créé par des sonorités percussives, tantôt suggéré via l’oscillation de drones nasillards (Trauma V).

Sur le fond, il s’agit du genre de musique qui rappellera le travail de Pan Sonic, avec une électro brute, expérimentale et minimale. Toutefois le duo belge se distingue avec une approche plus punk et industrielle. Si les machines sont bien à l’honneur (Trauma XI, Trauma XII), leurs sonorités lo-fi et rétro transportent clairement l’auditeur 30 ans en arrière.
Mais c’est surtout l’abondance de sonorités métalliques qui confère à ce disque sa connotation industrielle : crissements et coups sur Trauma IV et Trauma V, percussion sur cloche, résonances et larsens (Trauma XIII), allant même jusqu’au bruitisme sur Trauma VI et Trauma XIV avec un jeu de drones et textures puissantes.

Le disque s’achève de manière un peu plus aérée avec un Trauma XV à la forme plus classique : véritable rythmique de chuintements électroniques et mélodie flottante à base de textures grinçantes et saturées, du plus bel effet.